Sommar tröttar
Puh! Fernissning av ny rorkult, fönsterskrapning med mögeltvätt, båttur, bad och snart promenad runt Lindesjön. Varma sommardagar kan vara utmattande.
Puh! Fernissning av ny rorkult, fönsterskrapning med mögeltvätt, båttur, bad och snart promenad runt Lindesjön. Varma sommardagar kan vara utmattande.
Fick igår tips i bladet inför semestern. Lär dig att varva ner, ligg i gräset och titta på molnen. Enligt artikeln går de första två veckorna på semestern till att varva ner efter jobbet. Dagen efter fanns det en artikel… Läs mer »Vilket liv?
på dig och alla andra. Själv tänker jag tillbringa midommaraftonsdagen på Råssvalen, utan regn. (Vad heter midsommarafton på dagen?) Midsommaraftonen kommer att avnjutas på gräsmattan, också den utan regn. Kanske, kanske, kommer denna inlaga att kompletteras med ett illustrativt midsommarfoto… Läs mer »Glad midsommar
Hörde igår på radion nån läkare som sa att han använde mer tid till att fylla i underlag till Försäkringskassan än att arbeta med patienter. Tycker att jag känner igen mig. Kvällstidningar, Janne Josefsson och andra som granskar oss gör… Läs mer »Papper, papper och papper
Sol igen och fullständigt omöjligt att göra nåt nyttigt utan att göra det ute i solen. Igår golf och sol, idag båttur, i solen. Synd att det inte finns nån gräsmatta som behöver klippas, det går att göra i solen.… Läs mer »Solen tröttar
Kommit tillbaka från Dalarna, överallt grönt och fint, långt mellan igenväxta åkrar. Viktoria är född till sitt ämbete, trist att inte få välja vad man ska göra eller bli när man blir stor, men hon är inte ensam om det.… Läs mer »Tack Bolle å alla andra
Rättvik, ett ställe man åker genom när man är på väg nån annanstans? Härmed ber jag att få meddela att det i så fall är ett misstag. Utsikten från hotellrumsfönstret är inte så tokig eller hur? Nästa gång du tänkt… Läs mer »Rättvik en pärla
Denna publikation kommer av vara vilande i ett par dagar. Dalarna väntar, till Dalarna tar man inte med dator. I Dalarna vilar man från allt vad elektronik, cyberrymd, stress och därmed likställda förlustelser. I Dalarna vilar man.
IdolBild Nu börjar det bli dags för… Melodikryss
Det börjar synas att sommaren är här. Det känns inte på badtemperaturen, får väl lita på badkaret. Nu är det i alla fall sommarlov, hann inte städa upp ordentligt efter terminen men det finns ett liv efter semestern också, fortsätter… Läs mer »Utsikt från balkongen 2
Den är inte stor, Lindesjön men man kan ha trevligt ändå. Först en tur genom ån. Efter det ett litet strandhugg med inköp av kaffe och wienerbröd på Statoil som avnjöts i båten under kapellet på grund av ösregn. Efter… Läs mer »Kväll på Lindesjön
För några dagar sedan ställde jag en fråga: Pågår det nån diskussion om den orimligt stora användningen av fossila bränslen i USA? Det kunde ju vara passande nu när Floridas kust håller på att dränkas i olja. Idag svarade Obama,… Läs mer »Obama
Jo, det har blivit en himla massa saker gjorda idag. Vill du veta? Visste väl det. Trädgårdspyssel, även gatans gemensamma häck. Båttur runt Lindesjön. Repetition inför min och Anders melodikryssjungning. Promenad. Skrivit ner I denna ljuva sommartid som fyrstämmig Midifil… Läs mer »Massor gjort
Massor med olja håller på att förstöra natur, djurliv och fiske längs Floridas kust. Vore intressant att veta om det pågår någon diskussion i USA om roten till det onda, den enorma förbrukningen av fossila bränslen.
Det är nåt speciellt med ett jobb som följer årstiderna, det gör vårt jobb. Vi arbetar som trädgårdsmästare, bönder eller turistvärdar. Jobbet börjar en viss tid på året och avslutas när säsongen är över, det är något visst med det… Läs mer »Skolavslutning