Hoppa till innehåll

Tack Bolle å alla andra

Kommit tillbaka från Dalarna, överallt grönt och fint, långt mellan igenväxta åkrar.

Viktoria är född till sitt ämbete, trist att inte få välja vad man ska göra eller bli när man blir stor, men hon är inte ensam om det. Sverige är fullt av folk som också tar sitt ansvar och stannar och gör det som förväntas av dem.

Vem håller våra landskap öppna nu när mjölkbönderna blir färre och färre. Det finns i varje by nån som om dom ville och var bekväma skulle kunna plantera skog på åkrarna och åka på semester som vi andra, men inte gör det utan skaffar får, köttdjur eller hästar, inte bara för sin egen skull utan också för att hålla landskapet öppet.

Tack för det!