För några dagar sedan ställde jag en fråga:
Pågår det nån diskussion om den orimligt stora användningen av fossila bränslen i USA? Det kunde ju vara passande nu när Floridas kust håller på att dränkas i olja.
Idag svarade Obama, visserligen inte direkt, jag fick läsa svaret i Dagens nyheter.
Jo, han tyckte att det var ett bekymmer att deras ekonomi var så beroende av olja.
Se där, det lönar sig att fråga.