Hoppa till innehåll

Obama

För några dagar sedan ställde jag en fråga:

Pågår det nån diskussion om den orimligt stora användningen av fossila bränslen i USA? Det kunde ju vara passande nu när Floridas kust håller på att dränkas i olja.

Idag svarade Obama, visserligen inte direkt, jag fick läsa svaret i Dagens nyheter.

Jo, han tyckte att det var ett bekymmer att deras ekonomi var så beroende av olja.

Se där, det lönar sig att fråga.