Tonårsflickor blir deprimerade för att de inte klarar kraven i skolan! Nu finns det en gräns som gör att du redan från ettan kan betraktas som “icke godkänd”. Om du ogillar utrycket kanske det låter bättre med “ej nått målet”. Alla skall arbeta hårdare med sina studier, allt annat är flum.
I veckan pratade jag med en brevbärare som sa att han idag gör samma jobb som tre personer gjorde när han började. Naturligtvis har service nivån ändrats så riktigt samma jobb utförde han inte. Gå ut och prata med brevbärare och sköta sina bankärenden låter sig icke längre göras så enkelt. Nu får man ta sin egen bil och åka in till banken om man inte kommer åt nätet. Allt för att hålla bil- och petroleumindustrin flytande.
När jag var liten stannade chauffören som hämtade mjölken ofta och drack kaffe hos min farmor och farfar, han hade tid med det. Jag kom ihåg att han var intresserad av blommor. Min farmor och han utbytte tips om hur växterna skulle skötas. Jag har för mig att han hette Krüger.
Alla skall jobba mer. Då blir vi rika. Inte ska vi stanna, dricka kaffe och prata om blommor.

jag blir deprimerad över att inte ha en balkong
Kommentarer är stängda.