Hoppa till innehåll

Våren

Varför är våren så jobbig? För det är den väl?

Tittat in både på Sofias blogg och Finistére och ser bara klagomål på våren. Tittar in på mig själv också och vad ser jag? Jo, samma sak.

Först blir man pigg och glad när våren anfaller, men… man bli trött av att vara pigg och glad. Och då är den där, vårtröttheten.

Nästa vår ska jag dra ner persiennerna och dra upp dom gradvis dag för dag så att ljuset kommer smygande lite försiktigt, då kanske inte chocken blir så stor.