Hoppa till innehåll

Thomas

Snart vinter

Jag tror att det var Ronny Eriksson som påstod att norrbottningen inte tyckte det var nån idé att ställa undan sparken på sommaren. “Det blir snart vinter igen”. Det tror jag bara är en skröna. Däremot tycker han, norrbottningen alltså,… Läs mer »Snart vinter

Sol

Efter en väldigt solig försommar i Lindesberg fortsätter solen i Luleå. Nä, jag ska inte säga att jag är trött på solen men nån lite mulen dag då och då skadar inte så att man får nåt nyttigt gjort. 8… Läs mer »Sol

Framme i Luleå

Efter mellanlandning i Villvattnet så är vi framme i Luleå. Härligt väder och en trilskande vattenpump. Efter ett besök hos Björsby rör kl 19 en söndagskväll gick det att skaffa en provisorisk plugg till pumpen och undvika att köket blev… Läs mer »Framme i Luleå

Sista doppet

Sista doppet i Lindesjön innan packning och laddning för Västerbotten och Norrbotten. Säkert 24 grader i vattnet.

Bladlaskar

Här några båtbekymmer. Lask efter misslyckad lagning med Sikaflex. Lagningar gjorda av tidigare ägare

Littorin avgår

Pressen har varit närgången mot Littorin och hans barn. Tidningarna och de politiska motståndarna har förståelse och drar inte nytta av situationen. Aftonbladet fattar ingenting det är ju dom som har avslöjat det som behöver avslöjats. Vad är det för… Läs mer »Littorin avgår

Sol å varmt

Tungt och ansvarfullt att vara lärare på vintern men skönt på sommaren. Önskar att alla fick ha det som vi. (Golfformen är inte vad den varit men det var fint väder)

Betyg?

Mycket betyg diskuteras det nu. Varför har våra elever sämre betyg än finska elever, varför sjunker betygen i vissa ämnen, elever till rika föräldrar får bättre betyg än de som har det sämre ställt. Det var länge sedan jag hörde… Läs mer »Betyg?

Norrut

Nedräkningen har börjat. Snart bär det av norrut. Kanske kommer det att se ut så här i sommar också. Om du undrar vad du inte ser bakom horisonten så är det Finland.

Almedalen

  • Utsikt

Nu pratar dom för fullt. Jag lyssnar inte, jag tror mig veta vilka som stödjer mig och försöker se till att jag, mina medmänniskor och jordklotet får det bra. Pratet är bara till för att lura till sig de väljare… Läs mer »Almedalen

Irländsk folkmusik

  • Musik

Irländsk folkmusik i Oscarsparken ikväll. Liten nostalgikänsla från körens Irlandsbeök förra sommaren. Härlig kväll med utsikt över Lindesjön.

Båtkväll

Tänkte bara fixa en temperaturmätare till båten sen ta ett kvällsdopp. Temperatur mätaren gick ganska bra, drog ny el och fick bråka lite med generatorn. Lossade alla mätare även oljetrycksmätaren, såg att slangen var skör, bäst att vara försiktig. Nåväl… Läs mer »Båtkväll

Datornatt

Klockan är 01.21 och natta råder i min dator. Allt ljud bara hackar och sprakar. Tre timmars letande efter fel har egentligen inte gett nåt resultat. Jo, en massa nödlösningar för att få det att fungera hjälpligt. Återstår egentligen en… Läs mer »Datornatt

Nu är det gjort

  • Musik

Herrarna Enqvist och Grimborger har inlett sommarcafé säsongen i Lindesbergs församlingshem. Varmt var det och inte så lite spännande. Ett litet smakprov kanske kan smaka? Where have all the flowers gone